Zarządzenie Prezydenta Miasta w sprawie rekrutacji
Zasady przyjmowania uczniów do klas pierwszych szkół podstawowych w Raciborzu
§ 1
Do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej są przyjmowane z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły, na podstawie Zgłoszenia (dokument nr 1.) rodziców/prawnych opiekunów dziecka.
§ 2
- Dzieci zamieszkałe poza obwodem Szkoły, mogą być przyjęte do klasy pierwszej, jeżeli Szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego .
- Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na Wniosek ( Dokument nr 2 ) obojga rodziców/prawnych opiekunów dziecka, składany do dyrektora Szkoły.
- W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria (Tabela 1) :
Tabela 1
Lp.
|
Kryteria |
Liczba punktów |
Wymagane dokumenty |
1. |
Miejsce zamieszkania kandydata: na terenie Miasta Racibórz poza obwodem danej szkoły |
7 |
Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego |
2. |
Kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza w bieżącym roku szkolnym do szkoły |
6 |
Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego |
3. |
Kandydat uczęszczał do przedszkola wchodzącego w skład zespołu, w przypadku gdy wybrana szkoła podstawowa wchodzi w skład zespołu. |
4 |
Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego |
4. |
Kandydat, którego miejsce pracy jednego z rodziców/opiekunów prawnych znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru. |
3 |
Zaświadczenie o zatrudnieniu lub oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego, że miejsce pracy jednego z rodziców/opiekunów prawnych znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru |
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania |
20 |
- |
- W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o przyjęciu dziecka decyduje kolejność zgłoszeń.
- Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonej.
§ 3
- Postępowanie rekrutacyjne dzieci spoza obwodu Szkoły przeprowadza się zgodnie z harmonogramem (tabela 2) ogłoszonym na dany rok szkolny:
Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2023/2024
Tabela 2.
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 06 do 14 marca 2023 r. |
od 02 do 05 maja 2023 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 20t ust. 7 ustawy Prawo Oświatowe. |
od 15 do 17 marca 2023 r. |
od 10 do 11 maja 2023 r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
04 kwietnia 2023 r. |
23 maja 2023 r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
od 05 do 07 kwietnia 2023r. |
od 24 maja do 26 maja 2023 r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
12 kwietnia 2023 r. |
30 maja 2023 r. |
- Postępowanie rekrutacyjne do Szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych;
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych
i nieprzyjętych; - sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
- Komisja rekrutacyjna przyjmuje dziecko do Szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego zostało zakwalifikowane oraz złożono wymagane dokumenty.
- Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę dzieci przyjętych
i nieprzyjętych do Szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska dzieci przyjętych i nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.
§ 4
O przyjęciu dziecka do szkoły w trakcie roku szkolnego, w tym do klasy pierwszej, decyduje dyrektor szkoły, z wyjątkiem przypadku przyjęcia dzieci zamieszkałych w obwodzie Szkoły.
- Jeżeli przyjęcie ucznia wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
- W przypadku przechodzenia ucznia z jednego typu szkoły do innego typu szkoły
o przyjęciu decyduje dyrektor szkoły.
§ 5
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych, rodzice/prawni opiekunowie dziecka mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do Szkoły.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica/prawnego opiekuna z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 3.
- Rodzice/prawni opiekunowie dziecka mogą wnieść do dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor Szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
o którym mowa w pkt. 5, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora Szkoły służy skarga do sądu administracyjnego. - Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
- Do postępowania uzupełniającego przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio.
Dokumenty do pobrania:
1. Zgłoszenie ucznia z obwodu SP 3
2. Wniosek o przyjcie ucznia spoza obwodu
3. Oświadczenie o miejscu zamieszkania dziecka i rodziców/prawnych opiekunów dziecka
4. ZGODA NA PRZETWARZANIE WIZERUNKU DZIECKA
5. Deklaracja język mniejszości - niemiecki
6. Oświadczenie rodziców w sprawie uczęszczania ich dziecka na religie/etykę