• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Szkoła Podstawowa nr 3
im. K.K. Baczyńskiego
w Raciborzu

 GodĹ‚o PolskiBiuletyn informacji publicznej BIP

Nasi uczniowie wiedzą jak być EKO

Młodzież z klas 4a, 4b, 5a, 5b, 6 i 7 wraz z nauczycielami uczestniczyła w warsztatach „RecyklON”. Dzięki zajęciom ponad 100 osób poszerzyło swoją świadomość ekologiczną.

Pierwsza część eventu miała charakter edukacyjny i polegała na projekcjach filmów. W filmie pt. "Wszystko o odpadach", Jan Makowski z Raciborskiego Centrum Recyklingu omówił jak wygląda cykl recyklingu w Raciborzu.
https://youtu.be/3VvSdhEET8g

Kolejny film przedstawiał uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 "Mechanik” w Raciborzu opowiadających o alternatywnych źródłach energii. Karol Herba, Natalia Smołka i Piotr Cwik z kierunki technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej odpowiedzieli m.in. co to jest panel fotowoltaiczny, jak z wiatru pozyskać prąd oraz jak działa pompa ciepła?
https://youtu.be/I-FTy7DgizA

Panie z Wodociągów Raciborskich Ewa Pośpiech i Agnieszka Kostera opowiadały jak ważne jest oszczędzanie wody.
https://youtu.be/iPqz-kiIoGA

Uczniowie Budowlanki Joanna Tatarczyk, Weronika Toman, Klaudia Gross i Piotr Turlejski z kierunku technik analityk w krótkich scenkach zaprezentowali jak należy żyć ekologicznie.
https://youtu.be/0GqGtqVwIJ4

Warto również zapoznać się z materiałami na temat tego jak działa raciborska kompostownia
https://youtu.be/1iLr2iydr-0 oraz Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, czyli PSZOK https://youtu.be/bKKQe3zvMic


Druga część zajęć miała charakter warsztatowy. Uczniowie mieli za zadanie prawidłowo posegregować odpady, po czym wzięli udział w interaktywnym quizie na platformie Kahoot, w którym w każdej grupie wyłoniono trzech laureatów, którzy dostali nagrody rzeczowe. Każdy uczestnik otrzymał też certyfikat uczestnictwa oraz specjalny planer do obserwacji domowych nawyków.

„Niniejszy materiał powstał w ramach dofinansowania ze środków NFOŚiGW z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej część 2) Funduszu Ekologii”.

 

 

OQL_231023_191054
OQL_231023_191057
OQL_231023_191059
OQL_231023_191060
OQL_231023_191061
OQL_231023_191062
OQL_231023_191064
OQL_231023_191067
OQL_231023_191069
OQL_231023_191072
OQL_231023_191074
OQL_231023_191080
OQL_231023_191081
OQL_231023_191087
OQL_231023_191100
OQL_231023_191103
OQL_231023_191120
OQL_231023_191122
OQL_231023_191128
OQL_231023_191136
OQL_231023_191139
OQL_231023_191149
OQL_231023_191154
OQL_231023_191171
OQL_231023_191188

logo projekt